Offerte

OGonline helpt jullie graag. Laten we beginnen met een passend voorstel.

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

Ik heb interesse in
Mijn gegevens
Ik ken ogonline via
recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms

Door op verzenden te drukken geef ik OGonline toestemming om mijn persoonsgegevens te gebruiken om contact met mij op te nemen. Onze privacy statement is hierop van toepassing.

Leadgeneratie voor makelaars Meer opdrachten binnenhalen met strategische lead-tools

Leadgeneratie voor makelaardij - OGonlineMogelijke klanten noemen we warme leads, omdat zij actief hun gegevens achterlaten en interesse tonen in jouw dienstverlening. Met leadgeneratie kom je erachter wie jouw potentiele klanten zijn. Ze vullen bijvoorbeeld een WoningWaardeTest in of laten hun gegevens achter in een contactformulier op een landingspagina. Dat is het idee van leadgeneratie voor makelaars: jij geef iets aan de bezoeker en deze persoon laat in ruil daarvoor zijn of haar gegevens achter.

Wat is een lead?

Een verkooplead is iemand die advies wil ontvangen over de verkoop van zijn woning. De woningeigenaar (de afzender van van de lead) is een potentiële klant. Een aankooplead is iemand die meer informatie wil over de aankoop van een woning. Ook deze afzender is voor een makelaar een potentiële klant.

Belangrijk om te beseffen: een lead is nog geen klant. Deze persoon toont interesse in jouw diensten maar heeft jouw hulp nog niet daadwerkelijk ingeschakeld. Je leert deze persoon als het ware kennen door de gegevens die hij bij jou achterlaat en hier kun jij vervolgens op inhaken.

Waarom wil je leads genereren?

Jouw potentiële klant doorloopt het oriëntatieproces grotendeels online. Dat proces blijft voor jou als makelaar anoniem, tenzij je middelen inzet om deze mensen te ‘vangen’ in het proces. Dat kan bijvoorbeeld door een gratis test op je website aan te bieden, waardoor je te weten komt dat deze persoon voornemens is om zijn huis te verkopen. Hier kun jij vervolgens op inspelen door jouw verkoopdiensten extra onder de aandacht te brengen.

Op welke doelgroep richt je je met leadgeneratie voor makelaardij?

Je kunt je met leadgeneratie richten op de doelgroep die jij voor ogen hebt. Dit kunnen jouw huidige websitebezoekers zijn, maar ook socialmediagebruikers in een bepaalde regio of in een bepaalde leeftijdscategorie.

Welke kanalen zijn geschikt voor leadgeneratie?

Voor een effectieve leadgeneratiestrategie kies je de kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt, in combinatie met het juiste budget. Kies je voor een leadgeneratietool op jouw website waar jouw bestaande doelgroep je weet te vinden? Of boor je een nieuw deel van je doelgroep aan met een gerichte advertentie op Facebook die leidt naar een speciale landingspagina? Wij geven je graag advies over welk kanaal en welke strategie geschikt is voor jouw makelaarskantoor of vastgoedbedrijf.