Blog Waarom je website een update geven ALTIJD een goed idee is

1-12-2020

post title

Je bent druk met makelen, de business loopt prima door en je bent nog steeds tevreden met de website die al tien jaar staat te draaien. Een makelaarswebsite gaat zeker een jaar of twintig mee, toch? Waarom zou je daar dan iets aan veranderen? In deze blog geven we je 5 redenen waarom ook jouw website een update kan gebruiken. Wees gerust; een update betekent echt geen jaarlijks volledig nieuwe website!

Technologie gaat hard en wacht op niemand

Een oude website kan er nog prima uitzien en de nodige leads binnenhalen als het moet, maar er schuilt veel meer potentie in een vernieuwde website. Een website die draait op een verouderd systeem ondersteunt bijvoorbeeld geen (woning)video’s of 360 graden foto’s. Lange video's of heel veel zware foto’s zijn ook absolute dooddoeners voor de snelheid van de website, wat hem dan weer een stuk minder succesvol maakt. 

Door de website te upgraden naar de nieuwste standaard in technologie, zorg je ervoor dat deze snel en functioneel blijft. Je werkt waarschijnlijk niet alleen aan de gebruiksvriendelijkheid maar verbetert ook je score voor zoekmachines, en dus de algehele vindbaarheid van de website. 

Je brengt je merk beter onder de aandacht

Is je logo pixel-achtig, ben je inmiddels al drie keer van huisstijlkleur veranderd en is er eigenlijk geen plek voor die toffe nieuwe teamfoto’s die jullie dolgraag willen delen? Dan is het tijd voor een update van het design van de website. Je website is het visitekaartje voor bezoekers en potentiële nieuwe klanten. Jouw makelaardij is geen dertien in een dozijn kantoor en dat wil je laten zien. Een verouderde template website met stockfoto’s gaat die boodschap niet kunnen overbrengen.  

Met een vernieuwd, modern design laat je je klanten weten waar je voor staat. Uiteraard ziet het er mooi uit, maar er schuilt meer achter. Een echt goede makelaarswebsite is namelijk modern, uitgewerkt in de huisstijl van de makelaar en is logisch ingedeeld, vol met relevante triggers en eyecatchers. Kijk bijvoorbeeld eens op de website van Lankhuijzen Makelaars

Je laat duidelijk zien welke kennis je in huis hebt

Draait jouw hele onderneming om het innovatieve en moderne makelen, maar komt je website uit 2004 en is deze gevuld met standaard foto’s? Daar zit een aardige hobbel in de communicatieweg. Mensen varen goed op herkenning en bevestiging. Herkennen ze de communicatiestijl die je gebruikt terug in alle uitingen zoals je website? Dan willen ze sneller zaken met je doen. 

Rust de website uit met persoonlijke en bevestigende content. Geef klanten het gevoel dat ze jouw makelaarskantoor al kennen, nog voor je op kennismakingsgesprek of bezichtiging bent geweest. Wie zijn de gezichten achter deze makelaardij? Wat maakt het team succesvol? Waarom zou je bij deze partij een woning verkopen, verhuren of aankopen? Neem eens een kijkje op de 'Over ons' pagina van DOEN Makelaars voor een goed voorbeeld van een persoonlijke benadering. 

Je kunt je business gemakkelijk uitbreiden

De zaken lopen voorspoedig, en je hebt hét idee van het jaar om jouw kantoor nog succesvoller te maken. Past dit nog wel binnen de huidige website? Heb je überhaupt de mogelijkheid om zaken toe te voegen? En zo ja; wil je jouw nieuwe idee wel verpakken in het verouderde jasje van je huidige website? 

De meest effectieve strategie naar succes voor je nieuwe business is hoogstwaarschijnlijk door je oude diensten mee te boosten en je website één vernieuwd geheel te gieten. Van een kleine update aan enkele onderdelen tot een volledig moderne, nieuw ingestoken website; we garanderen dat het je doel alleen maar ten goede komt. Bekijk bijvoorbeeld eens het nieuwe inschrijf- en accountsysteem op de opgeknapte website van Brick Brokers.

Je werkt aan je vindbaarheid 

We hebben al een aantal keer de hint laten vallen, maar een moderne website ziet er niet alleen visueel aantrekkelijk uit, je zet ook grote stappen naar uitstekende vindbaarheid. Zoekmachines die een website indexeren kijken naar hoe up-to-date een website is en naar hoe makkelijk een bezoeker over de website kan navigeren. Onderneemt deze bezoeker acties of verlaat hij direct de website omdat deze niet goed werkt of irrelevante informatie toont? Door de website te optimaliseren op snelheid, functionaliteit en structured data zorg je ervoor dat zoekmachines je website goed kunnen beoordelen. Door regelmatig nieuwe content toe te voegen in de vorm van nieuwsberichten, blogs of landingspagina’s en door sowieso de website up-to-date te houden, ding je mee naar de eerste plek in de zoekresultaten op Google. 

Dokter, wat is de uitslag? 

Ben je nu wel heel benieuwd of jouw website al toe is aan een update? Neem vrijblijvend contact met ons op. We bespreken de huidige website in detail en kijken naar jullie wensen, vereisten en het bijbehorende budget van het kantoor. Waarschijnlijk is de ingreep niet eens zo heftig als je nu denkt, maar maakt het precies het verschil om jouw kantoor nóg succesvoller te maken.

Nooit meer een update missen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig de nieuwste tips en trends

Cheatsheet

Leuk dat je de cheatsheet wilt downloaden. Laat je gegevens achter en wij sturen hem via de mail jouw kant op!

Je bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

Mijn gegevens
Ik ken ogonline via
recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms

Door op verzenden te drukken geef ik OGonline toestemming om mijn persoonsgegevens te gebruiken om contact met mij op te nemen. Onze privacy statement is hierop van toepassing.

Afspraak maken

Zet de eerste stap naar een betere online zichtbaarheid en maak kennis met ons team. Vraag nu meer informatie aan via dit formulier.

Je bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

Ik heb interesse in
Mijn gegevens
Ik ken ogonline via
recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms

Door op verzenden te drukken geef ik OGonline toestemming om mijn persoonsgegevens te gebruiken om contact met mij op te nemen. Onze privacy statement is hierop van toepassing.