Offerte

OGonline helpt jullie graag. Laten we beginnen met een passend voorstel.

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

Ik heb interesse in
Mijn gegevens
Ik ken ogonline via
recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms

Door op verzenden te drukken geef ik OGonline toestemming om mijn persoonsgegevens te gebruiken om contact met mij op te nemen. Onze privacy statement is hierop van toepassing.

Blog Vastgoedmarketing op social media in 3 tips

7-12-2020

post title

"Social media inzetten voor een makelaarskantoor? Maar we posten toch al het woningaanbod?" Nog steeds zijn er weinig makelaars die online actief doen aan vastgoedmarketing. Voor veel van deze makelaarskantoren is social media uitsluitend de plek waar het meest recente woningaanbod wordt getoond. Of je ziet eens in de zoveel tijd een foto van een ‘verkocht bord’. En dat is toch een gemiste kans.

De vastgoedmarkt wordt steeds verder gedigitaliseerd en ook makelaars hebben inmiddels gemerkt dat de impact van social media op hun branche gigantisch is. Social media werkt als een belangrijke lead-generator en als belangrijke aanvulling op de presentatie van het woningaanbod, maar de meeste kantoren slagen er niet in om hun merk online efficiënt neer te zetten. De meest gehoorde redenen hiervoor zijn het gebrek aan tijd, kennis of kunde. Klinkt dit herkenbaar? Wij geven je in deze blog 3 tips die jouw vastgoedmarketing naar een hoger niveau tillen!

Tip 1: houd je klant in je achterhoofd

De allerbelangrijkste tip is waarschijnlijk de meest voor de hand liggende: post niet uitsluitend het woningaanbod en houd je klant in je achterhoofd. Deel content die volgers vermaakt, maar ook informeert. Denk bijvoorbeeld aan korte updates, relevante nieuwsberichten en bijzondere dagen op kantoor. Wees niet bang om een dosis humor toe te voegen en zorg voor afwisseling.

Tip 2: wees actief op de kanalen van je doelgroep

Kies de social media kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt, en vergeet de rest. Het is een zeer groot misverstand dat bedrijven op álle mogelijke social media kanalen actief moeten zijn. Zoek uit welke kanalen jouw doelgroep gebruikt en focus je strategie hierop. Het is beter om actief en professioneel zichtbaar te zijn op een aantal media, dan om overal passief en onregelmatig te verschijnen.

Tip 3: post consistent

Blijf actief op de gekozen social media kanalen en plaats regelmatig updates. Zo blijf je top-of-mind bij potentiële klanten en kijkers, en bouw je vertrouwen in je merk op. Kanalen herkennen actieve accounts en laten die ook meer zien in de tijdlijn.

En nu?

Niet direct jouw standaardteksten op alle kansrijke kanalen gooien, dan tikken wij je op je vingers. Ieder kanaal en iedere doelgroep vergt een andere benadering, alleen zo trek je de juiste klanten aan. Laten wij dat nou net in onze vingers hebben! Ben je nog niet overtuigd? Dan geven we je volgende maand nog 4 tips voor een effectieve social media inzet voor vastgoedmarketing. Wel overtuigd, maar geen tijd om meer leads binnen te halen? Neem dan contact met ons op, dan gaan wij voor je aan de slag.

Nooit meer een update missen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig de nieuwste tips en trends