Offerte

OGonline helpt jullie graag. Laten we beginnen met een passend voorstel.

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

Ik heb interesse in
Mijn gegevens
Ik ken ogonline via
recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms

Door op verzenden te drukken geef ik OGonline toestemming om mijn persoonsgegevens te gebruiken om contact met mij op te nemen. Onze privacy statement is hierop van toepassing.

Blog Welke social media kanalen passen bij jouw kantoor? 

3-6-2021

post title

Wanneer je social media strategisch gaat inzetten, moet je jezelf de volgende vragen stellen: ‘Welke content kan (en wil) ik laten zien?’, ‘Wie is mijn doelgroep?’ en ‘Wat is mijn doel met social media?’. We weten inmiddels dat het niet nodig is om actief te zijn op álle socials, maar welke kies je dan? In deze blog geven we je een korte uitleg van alle veel voorkomende social media en de voors en tegens van ieder kanaal.        

Facebook

Nog steeds hét kanaal als het gaat om het bereiken van de meest uiteenlopende doelgroepen. Alleen de allerjongste doelgroepen zijn minder vertegenwoordigd, maar omdat Instagram tegenwoordig van Facebook is, kun je zelfs hen bereiken. Facebook geeft je de mogelijkheid om alle soorten content te delen, directe linkjes te voegen (aanrader!) en het algoritme is veruit het meest geavanceerd. Bovendien is Facebook gericht op interactie, dus volgers kunnen jouw content delen, taggen, reageren en opslaan. Een bedrijfspagina voor jouw kantoor is dus eigenlijk onmisbaar.  

Instagram 

Een sterkte tweede plek is weggelegd voor Instagram. De nadruk van Instagram ligt op het visuele aspect, en de mogelijkheid tot tekst wordt enkel kleiner. Heb je mooie foto’s van het woningaanbod, de omgeving en/of jouw kantoor? Dan kom je met een goed gevulde Insta feed een heel eind. Instagram legt de nadruk op het ‘ontdekken’ van nieuwe content door hashtags en de stories, waardoor je ook mensen buiten je eigen netwerk kan bereiken. Instagrams grootste nadeel is de minimale mogelijkheid tot het toevoegen van linkjes. Sterker nog; je hebt er maar één (#linkinbio). Gebruik die dus slim!

LinkedIn

De content die op LinkedIn geplaatst wordt, dient altijd te zijn gericht op zakelijk gebruik. Hier plaatsen we absoluut geen vakantiefoto’s of ‘on the go’ plaatjes van een gezellig middag. LinkedIn staat voor professionaliteit. De content op dit kanaal is vaak ook van betere kwaliteit. Heb jij een professioneel netwerk dat je graag wilt onderhouden (leveranciers, aandeelhouders, medewerkers of kandidaat-medewerkers bijvoorbeeld) of ben je op zoek naar bijvoorbeeld een nieuwe samenwerking? Dan is LinkedIn perfect voor jou.

TikTok

TikTok heeft ‘Real people. Real videos.’ In koeienletters op de website staan, en dat zeggen ze niet voor niets. Authenticiteit is key. Vinden jij en je collega’s het leuk om voor de camera te springen en jullie kantoor op een creatieve manier in de spotlight te zetten? Probeer dan zeker eens één van de triljoen dansjes of challenges op TikTok. Gegarandeerd dat je dan één van de eerste in branche bent, en wij gaan je zeker volgen! Maar let op; het maken van deze content kan een hoop werk kosten, en woningvideo’s zijn zeker niet gewenst (tenzij op een leuke manier uitgevoerd). Niets zo ongemakkelijk als een merk dat hip probéért te zijn. TikTok video’s bereiken dankzij het sneeuwbaleffect snel een groot publiek, en de content kun je op andere kanalen leuk hergebruiken. 

Pinterest 

Praktisch gezien is Pinterest een verzamelplek voor alle tekst, foto’s en andere content die je online tegenkomt.Heb jij een mooie portfolio aan verkochte woningen die je kunt gebruiken voor woning inspi of ben je zelfs actief aan het bloggen? Deze content kun je perfect delen op Pinterest. Interieur, mode, recepten, landschappen: als het er mooi uitziet, vind je het terug op Pinterest. Heb jij het idee dat jouw merk qua esthetiek een echte meerwaarde te bieden heeft? Dan kun je zeker delen! 

Twitter

Twitter neemt snel in populariteit af, maar is wereldwijd gezien nog steeds een waanzinnig grote speler. Tweets zijn bedoeld als kleine, korte, vlotte berichtjes, en minder geschikt voor complete woningpresentaties, video’s en fotosessies. Vind jij het leuk om volgers mee te nemen in jouw dag, actief in gesprek te gaan over het nieuws en andere zeer actuele onderwerpen? Dan is Twitter iets voor jou. Deze tweets zijn wel makkelijk deelbaar en boodschappen worden daardoor razendsnel verspreid.  

Vaak vergeten: YouTube 

Waarschijnlijk gebruik jij dit kanaal al zonder dat je je dat echt beseft. Wanneer je video’s moet kunnen hosten om ergens te plaatsen (zoals je website), doe je dit vaak op YouTube. Door deze aanmelding iets op te leuken met een goede titel en beschrijving, kun je zo maar op een onverwachte plaats gevonden worden door potentiële klanten. De kracht van YouTube zit hem in de interactie met abonnees, zelf kunnen reageren, hele series aan video’s creëren en deze op allerhande plaatsen te delen. Ben je in het bezit van mooi videomateriaal? Plaats deze dan ook onder volle vermelding op YouTube!

Social media vereist net iets meer inspanning dan alleen het plaatsen van het woningaanbod om er echte resultaten uit te slepen. Heb je geen idee waar je de tijd of inspiratie vandaan moet halen, of welke kanalen geschikt zijn voor jou? OGonline verzorgt graag jouw vastgoedmarketing met een Social Media Management pakket. We zorgen ervoor dat je op de juiste kanalen door de juiste mensen gevonden wordt en dat jij je online kunt onderscheiden van de concullega’s in de regio. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan snel contact met ons op!
 

Nooit meer een update missen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig de nieuwste tips en trends