Wat heb je nodig om een nieuwbouwproject onder de aandacht te brengen? Het is eigenlijk net een recept voor een taart; met de juiste ingrediënten en de juiste timing steel je de show op het feest, maar zonder strategie en met bij elkaar geraapte middelen kan het er nog zo leuk uit zien, maar het is nooit écht wat je gehoopt had. In deze blog zetten we de 5 hoofdingrediënten van vastgoedmarketing voor nieuwbouw voor jou op een rij.
Een projectwebsite
Of dit nu een volledige projectwebsite van a tot z op een eigen domein is of een landingspagina op de website van de verkopend makelaar is volledig afhankelijk van het project. Als er maar een plek is ingericht waar geïnteresseerden meer informatie kunnen aanvragen, zich kunnen inschrijven of zich direct kunnen aanmelden. Bij OGonline rusten we deze websites standaard uit met een directe koppeling met het CRM van de verkopend makelaar. Zo is de informatie op de website te allen tijde up-to-date, wel zo logisch.
Uitnodigende impressies en plattegronden
Hoe verkoop je een woning die nog niet bestaat, en dus niet te bezichtigen is? Om potentiële kopers een gevoel te geven bij het project heb je uitnodigende en duidelijke sfeer impressies en plattegronden nodig. (3D) impressie beelden geven inzicht in het aangezicht van de woning, maar ook een duidelijk beeld van de interieur mogelijkheden. Ook kunnen sfeerplattegronden de geïnteresseerde helpen inzien hoe groot een ruimte in werkelijkheid zal zijn.
Een interactieve woningzoeker
Met een interactieve woningzoeker op de projectwebsite zien bezoekers in één opslag de verschillende woningen met bijbehorende prijzen en statussen. Door de directe koppeling met de CRM van de verkopend makelaar kloppen de gegevens van de woningen ook altijd precies met de woningzoeker. Een rood vlak is helaas dus ook echt verkocht. Benieuwd naar hoe zo’n woningzoeker eruit kan zien? Neem eens een kijkje bij nieuwbouwproject Pastorale in Delft.
Voldoende mogelijkheden tot actie
Onafhankelijk van de status van het project, is het altijd handig om de contactgegevens van geïnteresseerde partijen op één plek te verzamelen. Al bij de vooraankondiging van een nieuw project zullen potentiële kopers op de hoogte gehouden willen worden. Wanneer de verkoop van de woningen is gestart, moeten bezoekers van de website gemakkelijk hun gegevens achter kunnen laten voor een informatiegesprek of om mee te dingen in de inschrijving.
Een online marketing campagne
Één van de vele voordelen van online marketing is dat deze strategisch en doelgericht ingezet kan worden. Geïnteresseerden kunnen de vorderingen van het project op de voet volgen op social media, worden automatisch op de hoogte gehouden via een maandelijkse nieuwsbrief en kunnen via verschillende kanalen snel in contact komen met de verkopend makelaar. Het project nét dat beetje extra aandacht geven? Door het nieuwbouwproject op social media of middels SEA te promoten, heb je volledig in de hand wie jouw nieuwbouwproject te zien krijgt. Zo kun je het marketingbudget effectief inzetten.
Op zoek naar een sparringpartner voor vastgoedmarketing (voor nieuwbouw) of benieuwd naar wat wij voor jou als verkopend makelaar of projectontwikkelaar kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op. We bespreken de wensen en vereisten en bedenken samen een plan van aanpak, passend bij het budget. Neem contact met ons op via onderstaande knop of vraag direct een vrijblijvende offerte aan. We gaan graag om tafel!