Chatbot voor makelaars

26/10/2018  in  Innovatieve makelaar

Aaahhh wat is ie schattig!! Ja, dit is hij zeker, de nieuwe Chatbot van OGonline… Maar met alleen maar schattig kom je er niet anno 2019… De Chatbot is er natuurlijk om met bezoekers op jouw website een dialoog aan te gaan. Om interactie tot stand te brengen, om te converteren. 7 dagen per week, 24 uur per dag…

Dat klinkt leuk, niet? Maar weet je überhaupt wel wat een Chatbot is en hoe een Chatbot werkt? We leggen het je natuurlijk graag uit.Een Chatbot is een extra stukje gereedschap op je website, of specifieker gezegd, op één van je webpagina’s. De Chatbot gaat een dialoog aan met je bezoekers (Chat…) en is vooraf geprogrammeerd (…bot) conform jouw wensen.

In de praktijk wordt op een specifieke webpagina een chat-venster geopend en wordt automatisch een vraag gesteld aan de bezoeker. De eerste vraag van de Chatbot aan de bezoeker is meestal: “Kan ik je ergens mee helpen?” vervolgens laat de Chatbot twee knopjes zien: “Ja” en “Nee”. Indien de bezoeker wel wat extra hulp kan gebruiken klikt deze waarschijnlijk op “Ja”. Indien dit niet het geval is zal de bezoeker op “Nee” klikken en zal de Chatbot sluiten.
Voor nu spelen we even dat de bezoeker “Ja” heeft aangeklikt. In dat geval zal de Chatbot direct zijn volgende vragen aan de bezoeker stellen. Bijvoorbeeld: “Waar kan ik je precies mee helpen? • Bij het kopen van een huis, • Bij de verkoop van een huis, • Met een taxatie, • Met inschrijven • Met zakelijk vastgoed. Kortom jij kunt de Chatbot zo programmeren dat deze vragen stelt die afgestemd zijn op jouw services.
Doordat de Chatbot jouw bezoekers gerichte vragen blijft zullen deze ook concrete antwoorden geven. Stel dat een bezoeker aangeeft dat extra hulp bij verkoop gewenst is zal de Chatbot vragen naar het adres van de te verkopen woning en adresgegeven van de bezoeker. Dit resulteert in meer interactie en meer opdrachten. Ook is het mogelijk om de Chatbot een afspraak te laten maken voor bijvoorbeeld een bezichtiging.

Ook is het erg handig om de Chatbot in te zetten om bezoekers te verwijzen naar andere pagina's binnen de website. Stel dat een bezoeker al geruime tijd door je aanbod bladert dan is het aannemelijk dat deze persoon niet zijn droomhuis kan vinden. De Chatbot kan de bezoekers vervolgens wijzen op de inschrijfpagina voor een zoekopdracht. Ook kun je via de Chatbot bezoekers motiveren om te bellen of met een medewerker contact op te nemen (via WhatsApp, Messenger of E-mail).

Over een Chatbot valt veel te vertellen en de mogelijkheden zijn ook enorm.
Wellicht vind je het leuk om de Chatbot voor makelaars zelf eens te testen. Indien dat het geval is moet je zeker even contact met ons opnemen.

Ook een Chatbot op je website?

Vraag ons naar de mogelijkheden. Wij helpen je graag verder.

CONTACT OPNEMEN

BlogAliquam vulputate hendrerit turpis